Kürsübaşı 2

Kürsübaşı 2
Geçen haftaki yazımda, Ankara’da  yapılan Kültür ve Turizm Bakanlığı Ankara THM Devlet Korosu’nun hazırladığı Ankara Elazığ Kültür Vakfı’nın destek verdiği KÜRSÜBAŞI programını yazmış çokta önemli mesajlar vermiştim.  Elazığ gecelerinin bu şekilde yapılmasının önemli bir geleneği yaşatacağını anlatmıştım. Görüştüğüm kültür adamları ve yetkililerle hem fikir olduğumuz ortaya çıktı. Özellikle gurbette ya da büyük şehirlerde ki dernek ve vakıfların gecelerini bu geleneği yaşatma adına “Kürsübaşı” olarak yapma gerekliliği ortaya çıktı. Bana “sadece Ankara’da mı kürsübaşı yapıldı”” diye soranlarda var, elbette hayır, yıllardır Kürsübaşı  yapıyoruz ancak Elazığ dışında içi dolu ve ciddi düşünülmüş örnek bir küsrübaşıydı Ankara korosunun yaptığı… Bunun devamı gelsin, bu gelenek doğru ve düzgün yaşatılsın anlamında feryat ediyorum. Geçen hafta bu projeyi sunanlarla, koroda bulunanları ismen zikretmemiştim bu vesileyle de bu kardeşlerimizin emeğini anma adına da isimlerini zikretmek istiyorum.  Başta proje sahibi Sıtkı Akın’a ve bu projeyi  Elazığ Kültür Vakfına taşıyan hemşerimiz Turgay Coşkun’a gördüğüm kadarıyla zor şartlar altında çalışmaları sürdüren ve ekibin başında olan şef yardımcısı Eyüp Görkem’e sanatçılar, hemşerimiz Adnan Çilesiz, Zülfü Demirtaş, Cengizhan Akar, Orhan Ural, Süleyman Hatun, o tok sesiyle program sunuculuğunu yapan ve kürsübaşını çok güzel anlatan Abdullah Gündüz kardeşime sonsuz minnet ve şükranlarımı sunarım. Özellikle sazendeleri unutmamak lazım. Ünlü klarnetçimiz M. Şerif Çeçen le birlikte çok uyumlu bir sunumda bulundular. Sahne arkasında zannediyorum Halis Çaşkurdu   kardeşimizle  Adem Bey bizler için yoruldular, çok çok teşekkürler. Her ne kadar Elazığ’da ki koromuz Klasik Türk Müziği Korosu olsa da şahsen  onlardan da böyle bir çalışmayı beklerdim. Belki Harput Musikisi Konseri verdiler ama içerik ve yapısı “Kürsübaşı”  olsaydı daha anlam kazanırdı diye düşünüyorum. Bu yüzden Ankara THM Korosu bizden bir adım önde gidiyor. Artık asıl olan vakıf ve derneklerimizin yapacakları kış faaliyetlerinde “Kürsübaşı”nı önde tutmalarını iki bölüm halinde Elazığ gecelerine anlam kazandırmalarını bekliyoruz. Gurbette Elazığ’ı yaşatmak önemli ve UNESCO’ya girmiş bir geleneği aslına uygun sunmak her Elazığlı gibi benimde çok hoşuma gitmişti. Devlet korolarının bu işlevi önemli, gelenekleri aslına uygun olarak yaşatma adına yapılan bu çalışmalar çok önem arz etmektedir,  bu sadece Elazığ için değil, bütün yöreler için geçerlidir. Tabi bize göre Kürsübaşı nın Elazığ- Harput ta ayrı bir anlamı, ayrı bir önemi, özel bir yeri vardır, mısralarda satırlarda… Demiş ya  “ Elazığ’dan bakınca boz tepeler üstünde görünen yitik bir eski zaman beldesidir HARPUT. Gidilir mi çıkılır mı bilinmez, yokuştur yolu. Balak Gazi’yi yükselirken görünce tepenizde, anlarsınız vardığınızı. Yüksek duvarların üstünde bugün ayağa kalkan “şahnışenli” evler ilk merhaba ile karşılar sizi. “ Dağ kapı, ordan girip ilerlerken geçmişin hayat dolu meşklerin yapıldığı evlerde, eğer duymak isterseniz, kırık bir hava karışır ayak seslerinize birden irkilirsiniz, yıkık duvarları onarılmış dimdik duran Ağa Camii minaresiyle… Dönerken Harput’tan Elazığ’a yenişehir ilk ışıklarıyla, yeni şeyler için göz kırpmaktadır. Bu kez Harput sizi seyredalmıştır“Kayabaşından “. Kürsübaşı  çoktan yakmıştır türküsünü inceden ince…Garmı yağmış şu Harput un  başına,  Gurban olam torpağına daşına…
 
NOT: Ankara kültür Bakanlığı Ankara Türk Halk Müziği Devlet Korosu Ses Sanatçısı hemşehrimiz Hasan Öztürk bu koroya müdür olarak atanmıştır. Kendisini tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.   SAYGILARIMLA
Yorum Yaz

Doğrulama Kodu
Yorumlar

ÖNE ÇIKAN GALERİLER

ÖNE ÇIKAN VİDEOLAR

Elazığ Fm 23, Radyo Hazar ve Radyo Kulüp dinle!

EDİTÖR SEÇİMİ

SON DAKİKA

Haber Scripti: Medya İnternet | Hosting Yer Sağlayıcı: MiTelekom