Elazığ’ın Aşağı İçme köyü, bu yılki yoğun yağışlarla birlikte baraj sularının yükselmesi sonucu adeta yarımadaya dönüştü. Keban Baraj Gölü havzasında, Murat Nehri kıyısında yer alan köy, doğal güzelliği ve eşsiz manzaralarıyla dikkat çekiyor. Üç tarafı sularla çevrili hale gelen yerleşim yeri, drone ile havadan görüntülendiğinde kartpostallık kareler sunuyor. Köy sakinlerinden Vedat Mutlu, bölgenin Elazığ’ın saklı cennetlerinden biri olduğunu belirterek, İçme köyünün yatırım alması durumunda turizm açısından çok daha fazla ilgi göreceğini ifade etti. Balık evleri, doğal yapısı ve suya sıfır konumu ile İçme, Elazığ’ın Ege sahillerine benzeyen yerlerinden biri olarak gösteriliyor. 2014 yılında belde statüsünden köye dönüşen İçme, son yıllarda depremler ve pandemi sonrası yerleşim açısından da gelişim göstermiş durumda. Elazığ merkeze sadece 33 kilometre uzaklıkta olan köy, hem günübirlik ziyaretçilerin hem de doğaseverlerin uğrak noktası haline geldi.